Terapija, meditacija, joga. Užsiemimai.

Kaip šokis išlaisvina minties energiją

O gi labai paprastai: stebint save  "koks esu" ir keičiant  "kokiu noriu būti". Stebimos yra fizinės pozos, jų detalės. Po to atliekama analizė, ypač kreipiant dėmesį, į neatpalaiduotas kūno raumenų vietas. Tai nėra šokiai tradicine šio žodžio prasme, tokie, kaip tango, valsas, fokstrotas ir t.t., kur mokomasi kuo tikslesnių techninių šokio žingsnelių, kur, neduok dieve, nepataikyti į taktą! Čia žingsnelius dėliojatės patys, šokį kuriate patys  ir tokį, kokio trokštate. Ir taip, žingsnis po žingsnio esate vedini nuo kompleksų atsikratymo link laisvos, save kuriančios asmenybės. Patartina filmuoti darbo (šokio) medžiagą, ją peržiūrėti, analizuoti tiek savo, tiek kitų judesio raišką. Šokis niekada nėra vienareikšmis. Todėl pravartu mokytis nebijoti, išklausyti kitų įžvalgas, net jei jos nesutampa su jūsiškėmis. Taip patirsite vis naujų matymo aspektų.

Šokis gali būt dvejopas:
- nesąmoningas - "paleidžiant kūną", paskui stebint įrašą, jei yra toks poreikis;
- sąmoningas, kai dirbama su tam tikram tikslui parinkta medžiaga: muzika, tekstu, apšvietimu ir t.t., vėlgi vėliau stebint įrašą ir tobulinant šokį iki norimo rezultato.

Analizė - tai jokiu būdu nėra kritika! Jokiu būdu! Todėl reikia gerai suvokti, kas tai yra analizė ir ką ji duoda, kad nenuvesti savęs į kritikavimą. Tad stebėkit savo reakcijas į analizę.

Rekomenduotini tokie analizės etapai:

  1. Stebėjimas, vedantis į pažinimą;
  2. Išsakymas to, ką matai, kaip suvoki šokio vaizdą:
    1. Pirmiausia tai, kas jūsų matymu yra pavykę;
    2. Paskui išsakymas to, ką galima būtų pakeist;
    3. Ir išsakymas to, kas nereikalinga, ko reiktų atsisakyt.

Tokio pobūdžio pokalbiai yra dalinimasis.

Žodžiai gali meluoti, tačiau išraiškos būdai niekada nemeluoja

Elgsenos, bendravimo kūniška išraiška yra daug tikresnė nei tai, ką žmogus gali išsakyti žodžiais. Šokio terapija iš tiesų vertinga tuom, kad yra galimybė išsakyt save, atsiduodant muzikai, nuotaikai, jausmui. Todėl čia svarbu yra gera, prisodrinta, pakilėjanti sielą muzika, kuri savo ruožtu atlieka didžiulį vaidmenį jūsų keitimosi ir kompleksų atsikratymo procese. Net jei jūs to iš pradžių nesuvokiat.

Čia vienintelis dalykas, kurio reikia, tai - pilnai ir iš tikrųjų atsiduoti muzikai, suteikiant kūnui, mintims visišką laisvę. Taip pat nereikėtų vengti, kad kiti stebėtų jūsų šokį. Jūs net galit prašyti jų pasisakyti jūsų šokio atžvilgiu (galima to ir nedaryti). Tai keliskart sustiprina savęs pažinimą, savo silpnų ir stiprių vietų atpažinimą ir analizę, pasitikėjimą savimi, ir skatina sąmonės laisvėjimą.

Didelį efektą taip pat įneša į muziką įpinti tekstai. Šis metodas skiriasi nuo anksčiau aprašytojo tuom, kad jūs įnešat savo poziciją - išsakot teksto medžiagą kūno kalba, giliai išjausdami turinį, nuo ko jūsų suvokimas taipogi gilėja ir plečiasi. Tai jau yra poetiniai - draminiai elementai jūsų šokio terapijos mene. Svarbu yra pasirinkti arba leisti parinkti tekstus, kuriuose išsakyta meilė, heroika, gėris, grožis ir panašiai.
Tekstai gali būti siužetiniai ar filosofiniai, monologai ar duetai, ar grupiniai. Visų jų esmė – ta pati – jūsų vidinės kūrybingos asmenybės ugdymasis, kompleksų nugalėjimas, savęs ir santykių su kitais keitimas.

Veiksmo motyvacija stiprina pasitikėjimą savimi

Tiek atliekant pratimus, tiek etiudų atlikimo, tiek šokio kūrimo metu reikėtų kiek įmanoma motyvuoti savo veiksmus, kad mintis ir kūnas jungtųsi vienovėje. Ši vienovė jus perjungia vidiniai saviraiškai ir aplinkos poveikis jums, pvz.: kitų būvimas, žvilgsniai, mintys, kas kart vis labiau silpsta. Jūs įprantate vis laisviau judėti, išsireikšti, nesibaimindami, kaip kiti jus vertins, auga pasitikėjimas savimi.
Esant veiksmo motyvacijai, tai ką darote tampa ne tuščia, banalia forma, o prisipildo gyvo turinio, kuris kalba, kuriuo reiškiate santykį į aplinką ir save.
Kai nėra motyvacijos ir atsakymo į klausimą " kodėl?" bei kitus panašius, tuomet jus gali trikdyti vidinė tuštuma ir galite užsinorėti nutraukti etiudą ar šokį, nes tuštuma vargina, yra neįdomi jums patiems, paviršutiniška. Jūs galite tai patys puikiai jausti savo praktikoje, todėl jums kas kart vis labiau norėsis pilnatviškos saviraiškos, kad gerai ir tvirtai jaustis.

Šokio terapijoje kiekvienas judesys įprasminamas, kitaip jis atrodys lėkštas.
Dirbant grupėje pasitaiko, jog vieni žmonės puikiai atitinka kitus, jaučia bendravimo malonumą, o būna, kad suderinimas vyksta sunkiai arba iš vis neįvyksta. Todėl geriausiai pasirinkti tuos žmones, su kuriais gerai jaučiamės mokymosi procese.

Kopijuoti straipsnius be autoriaus leidimo griežtai draudžiama.